Az elmúlt időszakban nagyon távol került a politika az emberektől, már a helyi politika is. Ez így nincs rendjén, egy helyi képviselő nem ülhet „elefántcsont toronyban”, messze az emberektől, még ha a „képviseleti demokrácia” ezt is sugallja. Velük együttműködve, őket meghallgatva kell feltárni a problémákat, és megoldást találni rájuk. Az emberek „kollektív tudata” mindig bölcsebb az egyénekénél. Augusztus hónap folyamán húsz helyen, húsz időpontban tartottunk „utcafórumot”, hogy találkozhassunk a Törökbálintiakkal, a 8. számú választókerület lakosaival, meghallgathassuk véleményüket, problémáikat, elképzeléseiket.

Természetesen régóta ismerjük Törökbálint, illetve a választókerület fő problémáit, fejlesztési lehetőségeit. Készült is előzetes választókerületi program, ahogy Törökbálint egészét érintő egyesületi anyag is, de nagyon sok értékes hozzászólást, felvetést, ötletet hallottunk az emberektől. Csak teret kellett biztosítani számukra, hogy ezeket megoszthassák velünk.

A húsz találkozón elhangzottak összesítését, a részletes leírásokat megtalálhatják honlapunkon, míg újságunk keretei között csak a főbb pontokat tudjuk ismertetni, illetve egy fontos elemet szeretnénk kiemelni:

  • Meg kell állítani a koncepciótlan beruházásokat, és helyettük gondosan kidolgozott terveket kell készíteni egy-egy probléma teljeskörű rendezésére.

Ennek bemutatására kitűnő példa a MÁV-telepen, és vélhetően máshol is jelentkező csapadékvízelvezetési probléma. A klímaváltozás miatt megnőtt a gyors lefolyású, intenzív felhőaszakadások száma hazánkban, így Törökbálinton is sokszor előfordul, hogy egy-egy nagyobb esőzés után mindenfelé áll a víz. Ez akkor komoly gond, de nagyobb baj, hogy már kisebb mennyiségű csapadék esetén is előáll ez a helyzet.

A Kerekdomb utca alsó részén kicserélték a szegélyköveket pár évvel ezelőtt, így a páratlan oldalon található ingatlanokba sem folyik be az úttesten hömpölygő csapadékvíz. Ez rendben is van, ahogy az is, hogy ezt állítólag az egyik ott lakó, agilis úr járta ki. A kérdés, hogy mi van az utca többi részével, illetve más utcákkal?

Komplex, átfogó megoldást kell megtervezni, és ütemezetten megvalósítani a teljes terület vízelvezetési problémájának kezelésére. Nem egy-egy terület részproblémáját kell megoldani, ha ezt elég hangosan, elég sokan és elég sokáig követelik, hanem a problémák gyökerét kell kezelni, és előrelátóan megtervezni egy mindenre kiterjedő megoldási lehetőséget.

  • A vasúti aluljáró előtti, Bajcsy-Zsilinszky-Őrház-Bajor Gizi utcai csomópontban létesítendő körforgalmat mielőbb meg kell valósítani, nem várhatunk további ciklusokat a beruházással.
  • az Őrház utca kétirányúsítása nagyon sok közlekedési előnyt biztosítana Törökbálint és ezen belül a MÁV-telep számára, amit az itt élők igényeinek, és életminőségének javítását szem előtt tartva szabad csak megvalósítani.
  • Meg kell vizsgálni az M7-es autópálya fel- és lehajtó lezárásának lehetőségét.
  • Ha nem sikerül lezáratni az autópálya felhajtót, akkor a Bajcsy-Zsilinszky és Vasút utca kereszteződésében is rendezni kell a közlekedési problémákat, például egy újabb körforgalom létesítésével.
  • Az M7-es autópálya zajvédőfalai nagyon elavultak, elöregedtek, illetve egyes helyeken hiányoznak is. Ezeket cserélni, pótolni, kiegészíteni szükséges.
  • A vasútállomás és környékének állapota nagyon „balkáni”. A MÁV-val együttműködve kell rendezni a kulturált, tiszta és kényelmes várakozás feltételeit.
  • P+R parkolókkal kell vonzóbbá tenni a vasúti közlekedést, közben tehermentesíteni a Vasút utcát a parkolók áradatától.
  • A lakóövezetekben közlekedő gyorshajtók visszaszorításával, illetve a forgalom csökkentésével javítani kell az itt élők életkörülményeit.
  • A Kisfaludy utca alsó részének „zsákutcásításával” megszüntethető lenne a nagymértékű átmenőforgalom.
  • Csak és kizárólag olyan fejlesztéseket, felújításokat kell, illetve szabad átvenni a kivitelezőktől, amelyek minősége garantálja, hogy nem kell újabb javításokat végezni pár éven belül.
  • Fontos még a Vasút utcai „gödör” állapotának rendezése,
  • A Malom dűlő és az odavezető út állapotának haladéktalan rendezése,
  • a Téglagyár utca útjának minőségi felújítása, ami figyelembe veszi az úton közlekedő nehézgépjárművek terhelését, és szem előtt tartja a gyalogos közlekedés  biztonságát is,
  • valamint a Tükörhegyi átmenőforgalom megelőzése, a környező utcákkal történő összenyitások elvetése.

Turai Tamás képviselőjelölt, 8. vk.